Càtedra UNESCO de Bioètica

• Universitat de Barcelona
  • Avgda. Diagonal 684,
    Facultat de Dret

Sessió "Ética aplicada a infancia y adolescencia: empoderarse jugando", organitzada per l'Associació de Bioètica i Dret

El 25 de maig de 2022, l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) organitza la sessió "Ética aplicada a infancia y adolescencia: empoderarse jugando" ("Ètica aplicada a infància i adolescència: empoderar-se jugant"), a càrrec de la Dra. Júlia Martín Badia.

Durant la sessió, tractarà de respondre la pregunta: Com pot, la comunitat on l'adolescent neix i creix, acompanyar-lo en el procés d'autoempoderament, entès com el procés de forja de capacitats que li permeti tenir un grau de benestar acceptable per tirar endavant a la seva vida quotidiana i definir un projecte vital?

Una possible resposta és mitjançant el joc, que té beneficis coneguts per al desenvolupament cognitiu, emocional, físic i social.

Es presentaran tres eines que utilitzen el joc com a estratègia per fomentar l'empoderament dels/les adolescents: el llibre "El laberinto de Asterión. Juego narrativo de personajes. Una herramienta pedagógica interdisciplinaria"; la dinàmica Privilege Walk; i la maleta pedagògica multimèdia (multimedia toolkit) que es va dissenyar en el marc del projecte europeu "Youth EngAgement in Health (YEAH)", finançat per EITHealth i destinat a implicar els/les adolescents en els processos de disseny d'assajos clínics i desenvolupament de dispositius mèdics tecnològics.

La Dra. Júlia Martín Badia és Doctora en Bioètica i Ètiques Aplicades per la Universitat de Barcelona; Màster en Ciutadania i Drets Humans, Màster en Bioètica i Dret i Postgrau en Pedagogia Hospitalària de la Universitat de Barcelona.

És membre dels grups de recerca Aporia (Grup de Recerca en Filosofia Contemporània, Ètica i Política) i GISME (Grup Interdisciplinari de Reflexió i de Solucions Matemàtiques per a Entitats) de la Universitat de Barcelona. Actualment, treballa com a investigadora postdoctoral gràcies a la beca Margarita Salas del Ministeri d'Universitats del Govern espanyol.

És membre del Comitè de Bioètica d'HM Nens, del Comitè d'Ètica Assistencial del Parc Sanitari Sant Joan de Déu, del Comitè d'Ètica d'Investigació del Col·legi de Metges de Barcelona, ​​del Comitè d'Ètica de l'Equip d'Assessorament Tècnic en l’Àmbit de Família del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, i presidenta de l'Espai de Reflexió Ètica en Serveis Socials d'un Servei Residencial d'Estades Temporals de la Diputació de Barcelona.

• Data i hora: dimecres, 25 de maig de 2022, a les 18 h (hora d'Espanya, UTC+2)

• Lloc: format virtual; retransmissió en directe via Zoom

• La sessió se celebrarà en tancat, de forma exclusiva, per a socis/es de l'Associació de Bioètica i Dret (ABD), alumnes actuals del Màster en Bioètica i Dret i el seu professorat. Si pertany a un d'aquests col·lectius, rebrà, al seu correu electrònic, l'enllaç per connectar-se a la sessió.