Càtedra UNESCO de Bioètica

• Universitat de Barcelona
  • Avgda. Diagonal 684,
    Facultat de Dret

Sessió de l'Associació de Bioètica i Dret, amb el Dr. José Manuel Menchón, "Els limits de la relació metge-pacient". Barcelona

27.09.2018

Els convidem a la propera sessió de l'Associació de Bioètica i Dret i d'Alumni & Friends del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona (UB).

En aquesta sessió el Dr. José Manuel Menchón, Cap de Servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari de Bellvitge, imparteix la Conferència "Els limits de la relació metge-pacient".

La relació entre metge i pacient té unes característiques molt particulars i sovint es plantegen qüestions respecte als límits d’aquesta relació. Una situació típica i que ha motivat alguna reclamació és la relació sexual entre metge i pacient, on els estudis troben que és un comportament que es dóna entre un 3 % i un 10 % dels metges. Altres situacions poden portar a aprofitar la relació per obtenir beneficis econòmics, emocionals o d’altres tipus. Les qüestions que es plantegen són com poden afectar a la qualitat de la atenció al pacient i on són els límits en considerar que hi ha un aprofitament d’aquesta relació en els models assistencials actuals.

La sessió tindrà lloc el dia 27 de setembre de 2018 a les 18:00 hores, a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la UB (Av. Diagonal, 684, 08034 Barcelona).

• Per poder assistir a aquesta sessió és necessari inscriure's a través d'aquest formulari
  • Més informació sobre les sessions ABD al següent enllaç

Màster en Bioètica i Dret UB