Càtedra UNESCO de Bioètica

Facultat de Dret

Seminari sobre Informàtica Jurídica i Informàtica Forense. Bolonya, Itàlia

10.03.2017

María José Plana, codirectora del Màster en Alimentació, Ètica i Dret i investigadora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), assisteix a la Universitat de Bolonya (Itàlia) al Seminari sobre Informàtica Jurídica i Informàtica Forense, organitzat pel centre de recerca CIRSFID.

Aquest esdeveniment analitza aspectes rellevants al debat bioètic com és la necessitat d'assegurar que la recerca sobre sistemes automatitzats per a l'aplicació del Dret es dugui a terme de forma transversal i multidisciplinària per assegurar que la llei no queda reduïda a un conjunt de valors numèrics que no tenen en compte l'esperit de la llei.

Així mateix, es posa especial èmfasi a la necessitat d'integrar la formació jurídica en tots els àmbits de l'educació superior, sent que a una societat informatitzada i juridificada la innovació passa forçosament per l'ús de programes que poden infringir drets fonamentals com la intimitat o la igualtat, davant algorismes aparentment neutres però que tenen un efecte distorsionador de la realitat.

Màster en Bioètica i Dret UB