Segona reunió de treball de la Xarxa Bioètica i Drets Humans. Madrid

Els dies 26 i 27 de juny de 2018 té lloc, a Madrid, la Segona reunió de treball de la Xarxa de Bioètica i Drets Humans: impactes ètics, jurídics i socials de les novíssimes tecnologies en recerca i reproducció, organitzada per l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona (UB).

La Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB, coordina aquesta xarxa, que té com a objectius analitzar transdisciplinàriament l'impacte de les noves tecnologies d'edició gènica, el seu ús en recerca i la seva aplicació a la reproducció humana assistida per avaluar el seu impacte ètic, jurídic i social; i proposar pautes de regulació concordes a les noves realitats científiques, respectuoses amb els Drets Humans reconeguts, que fomentin l'autonomia i la responsabilitat i repercuteixin en la construcció d'una societat més transparent i democràtica.

En la reunió, que té lloc a l'Institut de Salut Carlos III de Madrid, participen les universitats i organismes de recerca membres de la xarxa: Dra. María Casado (Universitat de Barcelona), Dra. Ana Rubio (Universitat de Granada), Dr. Josep Santaló (Universitat Autònoma de Barcelona), Dra. Sarah Chan (Universitat d'Edimburg), Dr. Fernando García López (Institut de Salut Carlos III de Madrid), Dr. Macario Alemany (Universitat d'Alacant), Dra. Florencia Luna (Facultat Llatinoamericana de Ciències Socials-FLACSO) i Dra. Susan Turner (Universitat Austral de Xile), a més de la Dra. Ana Sánchez (SENACYT) i el Dr. Manuel Jesús López Baroni (Universitat Pablo de Olavide).

La xarxa està liderada per la Universitat de Barcelona i compta amb el finançament del Ministeri d'Economia i Competitivitat del Govern d'Espanya.

Segunda reunión de trabajo de la Red Bioética y Derechos Humanos. Madrid