El grup de recerca "Bioètica, Dret i Societat", reconegut novament per la Generalitat de Catalunya

18.01.2023

El grup de recerca “Bioètica, Dret i Societat: Anàlisi interdisciplinària dels aspectes ètics, jurídics i socials de la biomedicina, la biotecnologia i les tecnologies emergents” (BIOELSi) (SGR 00353) ha estat reconegut, novament, com a Grup de Recerca Consolidat (GRC) per la Generalitat de Catalunyauna distinció atorgada per donar suport a l'activitat científica dels grups de recerca (SGR-Cat 2021).

Aquest assoliment també suposa un reconeixement al treball de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD).

La convocatòria, liderada per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), té com a objectiu impulsar les activitats dels grups de recerca que permetin reforçar l’impacte científic, econòmic i social de la investigació, així com promoure la seva projecció internacional.

D'aquesta manera, es reconeix la continuïtat del GRC “Bioètica, Dret i Societat”, que inclou un relleu generacional amb nous membres que ja havien col·laborat amb l'Observatori de Bioètica i Dret prèviament.

La Dra. Itziar de Lecuona, professora agregada del Departament de Medicina i directora de l'Observatori de Bioètica i Dret, agafa el relleu com a investigadora principal (IP) del grup; anteriorment, havia estat coordinat per la Dra. María Casado, titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica i fundadora i directora (de 1995 a 2021) de l'Observatori de Bioètica i Dret.

El GRC continuarà impulsant la investigació i la transferència de coneixement per difondre els resultats de la recerca i impactar, així, en l'elaboració i modificació de lleis i disseny de polítiques, en societats científiques, en mitjans de comunicació, i en la societat en general.