Publicat l'informe del Grup de Treball Multidisciplinari (GTM) "L'impacte de la COVID-19 en les persones grans, amb especial èmfasi en les que viuen en residències"

02.07.2020

El Grup de Treball Multidisciplinari (GTM), que assessora i recolza el Ministeri de Ciència i Innovació en matèries científiques relacionades amb la COVID-19 i les seves futures conseqüències, publica l'Informe sobre l'impacte de la COVID-19 en les persones grans, amb especial èmfasi en les que viuen en residències".

En aquesta ocasió, la Dra. Itziar de Lecuona, sotsdirectora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), professora del Màster en Bioètica i Dret, del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona i membre del GTM, ha tractat les qüestions ètiques sobre l'envelliment i la vulnerabilitat, l'impacte de la digitalització en les persones grans i la presa de decisions sobre l'accés de pacients a unitats de cures intensives per raó de la pandèmia. L'informe també recull les seves aportacions sobre l'augment de les desigualtats existents a causa de la creixent mercantilització dels serveis públics.