Publicació de la versió actualitzada del document "Anàlisi de l'impacte normatiu dels documents de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) sobre l'eutanàsia i reptes de futur"

15.06.2021

L'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) publica una versió actualitzada del document difós el passat mes d'abril de 2021 relacionat amb la nova llei de l'eutanàsia a Espanya: "Anàlisi sobre l'impacte normatiu dels documents de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) relatius a l'eutanàsia i reptes de futur".

En aquest text, la Dra. Blanca Bórquez, la Dra. María Casado i la Dra. Mirentxu Corcoy repassen el nou marc normatiu de la Llei orgànica 3/2021 de regulació de l'eutanàsia (aprovada el passat 24 de març i que entrarà en vigor el pròxim 25 de juny de 2021), revisen les qüestions no resoltes i els reptes de futur que planteja, i realitzen una retrospectiva de totes les propostes i recomanacions sobre la matèria que l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) ha presentat al llarg dels seus 25 anys d'història, i que han estat recollides en aquesta nova regulació.

La Dra. Blanca Bórquez és Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona i membre i investigadora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD).

La Dra. María Casado és fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona i directora del Màster en Bioètica i Dret.

La Dra. Mirentxu Corcoy és catedràtica i directora del Departament de Dret Penal de la Universitat de Barcelona i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD).

Ja pot escoltar el podcast "Impacto y retos de la nueva regulación de la eutanasia en España a la luz del trabajo del Observatorio de Bioética y Derecho" ("Impacte i reptes de la nova regulació de l'eutanàsia a Espanya a la llum de la feina de l'Observatori de Bioètica i Dret"), en el qual les autores exposen alguns dels punts desenvolupats en el document: