Publicat el nou número de la Revista de Bioètica i Dret (núm. 57 - març 2023), amb un dossier monogràfic sobre telemedicina

16.02.2023
Ja està disponible, per a la consulta i descàrrega gratuïta, el nou número de la Revista de Bioètica i Dret (número 57 - març 2023).

Aquest extens número inclou un interessant dossier monogràfic sobre telemedicina, coordinat conjuntament per dues Càtedres UNESCO que comparteixen enfocaments en la reflexió bioètica: la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona (la titular de la qual és la Dra. María Casado) i la Càtedra UNESCO d'Ètica, Ciència i Societat de la Universitat de Toulouse (la titular de la qual és la Dra. Emmanuelle Rial-Sebbag).

El dossier compta, també, amb una presentació a càrrec del Dr. Joaquín Martínez Montauti: “La telemedicina permet connectar els pacients amb el sistema sanitari, però els manté allunyats de les persones. Per això, la seva contribució a la humanització de l'assistència mèdica és molt poca. Igualment, cal veure si contribueix a la continuïtat de l'assistència o, al contrari, a la fragmentació. Encara que ja s'hagi incorporat com una ajuda molt valuosa en determinades circumstàncies, no pot ni ha de substituir la medicina presencial”.

Vuit articles mostren diferents reflexions i perspectives sobre la matèria.

A més, aquest número conté altres articles sobre temes molt diversos: la regulació d'aplicacions digitals i les decisions de triatge a la Unitat de Cures Intensives durant la pandèmia de COVID-19, l'autonomia del pacient en situació terminal per decidir sobre el final de la vida, la fragilitat del personal de salut en el conflicte armat colombià, reflexions sobre la recent Sentència del Tribunal Suprem espanyol sobre filiació en la gestació subrogada, etc.

La Revista de Bioètica i Dret, amb un enfocament plural, laic i multidisciplinari, pretén proporcionar accés lliure al coneixement generat pel nostre centre de recerca, i contribuir a obrir el debat social a la participació de la ciutadania.

Es posiciona com a referent en els principals repositoris de qualitat i ha rebut, per onzè any consecutiu, la distinció de qualitat i internacionalització que la Universitat de Barcelona concedeix a les revistes científiques editades per la mateixa institució.

A continuació, pot llegir i descarregar tots els articles. Gaudeixi de la lectura!:

Dossier de Telemedicina:

Coordinat per la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona (la titular de la qual és la Dra. María Casado) i la Càtedra UNESCO d'Ètica, Ciència i Societat de la Universitat de Toulouse (la titular de la qual és la Dra. Emmanuelle Rial-Sebbag)

Perspectives Bioètiques:

Secció General:

Bioètica Animal:

Bioètica en els Tribunals:

Pot descarregar el número complet aquí.