Publicació del llibre "Mujeres en tiempos de esperanza, crisis y pandemia", coordinat per Blanca Bórquez Polloni

08.04.2021

Blanca Bórquez Polloni, doctora en Dret, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret, i professora del Màster en Bioètica i Dret i del Màster en Alimentació, Ètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ha coordinat el llibre "Mujeres en tiempos de esperanza, crisis y pandemia".

La publicació explora, des d'una perspectiva de gènere, les conseqüències i desafiaments que plantegen les èpoques de crisi i desastres, com l'actual pandèmia de COVID-19. Especialment, posa el focus en visibilitzar els obstacles i les bretxes que les dones han d'afrontar durant aquests períodes, com la sobrecàrrega de rols domèstics i de cura no remunerats (i invisibles), que en moltes ocasions repercuteixen en la seva integritat i salut, però que juguen un paper essencial en el desenvolupament quotidià i econòmic del país.

"Hay que recalcarlo, en medio de la crisis, el trabajo doméstico y de cuidados no remunerados, es, entonces, el soporte fundamental para la contención del virus y para el funcionamiento del país".

El llibre, editat pel Departamento de Estudios, Extensión y Publicaciones de la Biblioteca del Congreso Nacional, va ser sol·licitat per la llavors presidenta del Senat, Adriana Muñoz D'Albora. Ella mateixa va encapçalar l'acte de presentació del llibre, el passat 8 de març en motiu del Dia Internacional de la Dona, que a més va comptar amb la participació de l'escriptora Isabel Allende, la dirigent social María Medina Carrasco, i la subdirectora del Centro de Estudios de la Mujer, Virginia Guzmán Barcos. Podeu veure l'acte complet aquí.

El llibre es troba, ara, en obert i disponible per descarregar.

*Llegir i descarregar el llibre