Publicació del llibre "La relación médico-paciente"

28.05.2018

Edicions de la Universitat de Barcelona ha publicat, el maig de 2018, el llibre "La relación médico-paciente", del Dr. Joaquín Martínez Montauti, metge, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret i professor del Màster en Bioètica i Dret.

La relació metge-pacient està sotmesa a diverses pressions. El finançament de l’assistència sanitària pot determinar tant la percepció col·lectiva de l’accés als recursos socials (prestacions econòmiques, centres d’atenció especialitzada, ajudes a domicili, entre altres) com la prescripció de medicaments i de proves complementàries.

A més de les prioritats del finançador o dels beneficiaris dels resultats econòmics, les campanyes publicitàries influeixen també en el criteri del pacient, a qui la indústria farmacèutica afalaga convencent-lo que posseeix els coneixements de medicina i que és un consumidor amb el poder d’escollir, quan en realitat decideix perquè té els mitjans econòmics per pagar la seva elecció.

En aquest llibre s’analitzen les raons que empenyen als professionals de la sanitat cap a una parcialitat interessada, així com les conseqüències ètiques que això té sobre l’individu i sobre l’eficiència del sistema sanitari.