Publicació del llibre "El tractament legal del malalt mental en els instruments internacionals de drets humans"

09.12.2015

Des de l'Observatori de Bioètica i Dret - Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona ens plau comunicar-los la publicació del treball guanyador de la sisena edició del Premi de Recerca en Drets Humans de la Generalitat de Catalunya (2014) i que porta per títol "El tractament legal del malalt mental en els instruments internacionals de drets humans", del qual n’és autora la investigadora M. Àngels Porxas Roig. Aquest estudi és el resultat d'una investigació sobre l'evolució del tractament legal que ha rebut el malalt mental en els instruments de drets humans, en la qual es comparen les provisions del Conveni Europeu de Drets Humans de 1950 (CEDH, Consell d'Europa) i de la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat de 2006 (CDPD, Organització de les Nacions Unides) que afecten a l'àmbit de la salut mental i, en especial, a aquelles pràctiques més controvertides com són el tractament i els ingressos involuntaris.

Es pot accedir al llibre en obert seguint aquest link. També es pot adquirir en format paper a la llibreria de la Generalitat.