Publicació del llibre “El Convenio de Oviedo cumple veinte años. Propuestas para su modificación”

11.02.2021

Edicions de la Universitat de Barcelona ha publicat, a febrer de 2021, el llibre "El Convenio de Oviedo cumple veinte años. Propuestas para su modificación", coordinat per la Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB, i el Dr. Manuel Jesús López Baroni, professor de Filosofia del Dret de la Universitat Pablo de Olavide i coordinador Màster en Bioètica i Dret de la UB. Aquesta publicació s'ha desenvolupat en el marc del Projecte de Recerca "CONBIOLAW.20. El Conveni d'Oviedo compleix 20 anys: propostes per la seva adaptació a la nova realitat social i científica" (DER2017-85174-P).

El Conveni d'Oviedo va iniciar un procés de juridificació de la bioètica que va recórrer tot el segle XX. En el nou mil·lenni, tant la biomedicina com la biotecnologia han accelerat el seu curs, i res indica que els seus progressos s'aturaran o s'alentiran, més aviat el contrari. Per aquest motiu resulta vital actualitzar el Conveni.

Aquest llibre recull diverses propostes per adaptar el seu contingut als requeriments del món postpandèmia, on serà necessari conjugar els desafiaments de la globalització neoliberal amb el principi de justícia social i la redistribució dels beneficis aconseguits amb els avenços científics.

L'obra conté treballs de Anna M. Badia Martí, Blanca Bórquez Polloni, Pol Cuadros, Carla Faralli, Ricardo García Manrique, Aída Kemelmajer de Carlucci, Itziar de Lecuona, Manuel J. López Baroni, María L. Marín Castán, Isabel Miralles González, Mónica Navarro-Michel, Marc Abraham Puig Hernández i Pablo Scotto.