Publicació del llibre "Derecho y bioética. Cuestiones jurídicas y éticas de la biomedicina y la biotecnología"

15.07.2019

Editorial UOC ha publicat, el juliol de 2019, el llibre "Derecho y bioética. Cuestiones jurídicas y éticas de la biomedicina y la biotecnología", coordinat per la Dra. Itziar de Lecuona, sotsdirectora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), codirectora del Màster en Alimentació, Ètica i Dret, professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona, i elaborat juntament amb la Dra. Eleonora Lamm, la Dra. Fabiola Leyton i la Dra. María José Plana.

L'origen de la bioètica, la seva evolució i el seu vincle amb els drets internacionalment reconeguts s'analitzen al manual Derecho y bioética, que sistematitza també els textos considerats de referència en una disciplina que encara té pendent la seva definició, vinculada als comitès d'ètica des del passat segle XX.

Derecho y bioética també analitza les aportacions de la bioètica a l'ètica mèdica, proporcionant exemples, i els aspectes bioètics i jurídics de la investigació biomèdica en humans, incloent el big data i l'experimentació amb animals no humans. Tanmateix, permet aprofundir en les qüestions bioètiques i jurídiques de la reproducció humana assistida, la gestació per substitució i el diagnòstic genètic preimplantacional. Finalment, l'obra identifica els reptes tecnològics, ètics, polítics i socials dels sistemes alimentaris.