Publicació de l'"Anàlisi sobre l'impacte normatiu dels documents de l'OBD relatius a l'eutanàsia i reptes de futur" de Blanca Bórquez, María Casado i Mirentxu Corcoy

22.04.2021

El passat 24 de març de 2021, es va aprovar, a Espanya, la Llei orgànica 3/2021 de regulació de l'eutanàsia, que entrarà en vigor el pròxim 25 de juny de 2021.

Des de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), hem tractat i analitzat, a través de textos, assaigs i publicacions, la disposició de la pròpia vida, l'ajuda al suïcidi i l'eutanàsia al llarg dels nostres 25 anys d'història.

Moltes de les recomanacions i propostes sostingudes a través de tots aquests anys han estat recollides, precisament, en la nova llei, produint, d'aquesta manera, un impacte en l'actual normativa.

Aquest "Document d'anàlisi sobre l'impacte normatiu dels documents de l’OBD relatius a l'eutanàsia i reptes de futur", elaborat per la Dra. Blanca Bórquez, la Dra. María Casado i la Dra. Mirentxu Corcoy, recull les recomanacions que, des de l'Observatori de Bioètica i Dret, ja s'havien presentat en publicacions anteriors, especificant els reptes que la nova regulació planteja, una tasca pendent per assumir durant els pròxims mesos si pretenem que la llei compleixi els seus objectius en la pràctica.

Una versió inicial d'aquest document va veure la llum l'abril de 2021. La versió actualitzada i definitiva s'ha publicat el juny de 2021.

Pot consultar les publicacions de l'Observatori de Bioètica i Dret sobre l'eutanàsia que han tingut un impacte normatiu, reflectint-se en la nova llei, en els següents enllaços: