Presentació del llibre "Morir en Libertad". Barcelona

El dia 13 d'abril de 2016 té lloc, a Barcelona, la presentació del nou llibre de la col·lecció de Bioètica "Morir en libertad" d'Albert Royes. La presentació té lloc a la llibreria La Central (C/Mallorca 237, Barcelona).

El Dr. Albert Royes, coordinador de l'obra, i la Dra. Maria Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona, presenten l'acte. Intervenen M. Corcoy, V. Méndez y R. García Manrique, coautors del llibre i membres de l'OBD.

L'obra analitza el controvertit tema de l'eutanàsia i el suïcidi assistit en determinades circumstàncies. El llibre està dividit en dues parts, una primera on es recullen escrits seleccionats que des de 1994 l'Observatori ha publicat sobre el tema, i una segona on es reprodueixen textos i materials de EXIT-ADMD Suisse Romande, una de les organitzacions que a Suïssa faciliten l'ajuda al suïcidi en un marc legal, per donar a conèixer les finalitats i el funcionament d'aquestes entitats.

Morir en llibertat significa poder triar el moment i la manera de posar fi a la pròpia vida, amb l'ajuda de professionals de l'àmbit sanitari, quan la mort ja no és la pitjor de les alternatives. La informació i anàlisis presentades en aquest llibre, contribuiran a esclarir un debat molt distorsionat per diversos prejudicis, que afecta tant la qualitat democràtica de la societat com el ple exercici de la llibertat individual de les persones.