Presentació del llibre "Morir en libertad". Barcelona

El dia 18 de febrer de 2016 a les 18:30 hrs. es presenta, a Barcelona, el llibre "Morir en libertad", d'Albert Royes, secretari del Comitè de Bioètica de la Universitat de Barcelona. Aquesta presentació té lloc en el marc del X Seminari sobre la Declaració Universal sobre Bioètica i Drets Humans de la UNESCO: "Tràfics del cos humà. Article 21 de la Declaració Universal sobre Bioètica i Drets Humans de la UNESCO. Pràctiques transnacionals: el cos humà davant el mercat global", organitzat per l'Observatori de Bioètica i Dret - Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

En la presentació d'aquest nou títol de la Col·lecció de Bioètica intervenen Dr. Albert Royes, com a coordinador del llibre, i la Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret, titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB i coordinadora de la col·lecció.

Aquest acte té lloc a l'Aula Magna de la Facultat de Medicina, Universitat de Barcelona (Carrer Casanova, 143. 08036 Barcelona).

Ressenya del llibre "Morir en libertad"

Morir en llibertat significa poder triar el moment i la manera de posar fi a la pròpia vida, amb l'ajuda de professionals de l'àmbit sanitari, quan la mort ja no és la pitjor de les alternatives. Sense entrar al debat sobre què són la bona vida i la bona mort, l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona ha advocat sempre per la despenalització de l'eutanàsia i el suïcidi assistit en determinades circumstàncies, com a drets fonamentals que l'Estat hauria de garantir als ciutadans. Així es reflecteix en els escrits que l'Observatori ha publicat sobre el tema des de 1994 fins a l'actualitat, reunits en la primera part d'aquest volum. D'altra banda, en la segona part es reprodueixen textos i materials de EXIT-ADMD Suisse Romande, una de les organitzacions que a Suïssa faciliten l'ajuda al suïcidi en un marc plenament legal, amb la voluntat de donar a conèixer les finalitats i el funcionament d'aquestes entitats.

La informació que ofereix "Morir en libertad" contribuirà sens dubte a esclarir les bases d'un debat, molt distorsionat per prejudicis de tot tipus, que afecta tant a la qualitat democràtica de la societat com al ple exercici de la llibertat individual.