Presentació del llibre "Morir en Libertad"

13.04.2016

El dimecres 13 d'abril de 2016, a les 19.30 en la llibreria La Central (C/Mallorca 237, Barcelona) es va presentar el nou llibre de la col·lecció de Bioètica: "Morir en libertad". Obra que sota la coordinació del Dr. Albert Royes, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), analitza el controvertit tema de l'eutanàsia i el suïcidi assistit en determinades circumstàncies.

En l'acte, presentat per la Dra. Maria Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), del Màster en Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona, van participar també M. Corcoy, V. Méndez i R. García Manrique, coautors del llibre i membres del OBD.

El llibre està dividit en dues parts, una primera on es recullen escrits seleccionats que des de 1994 l'Observatori ha publicat sobre el tema, i una segona on es reprodueixen textos i materials de EXIT-ADMD Suisse Romande, una de les organitzacions que a Suïssa faciliten l'ajuda al suïcidi en un marc legal, per donar a conèixer les finalitats i el funcionament d'aquestes entitats.

Morir en llibertat significa poder triar el moment i la manera de posar fi a la pròpia vida, amb l'ajuda de professionals de l'àmbit sanitari, quan la mort ja no és la pitjor de les alternatives. La informació i anàlisis presentades en aquest llibre, contribuiran a esclarir un debat molt distorsionat per diversos prejudicis, que afecta tant la qualitat democràtica de la societat com el ple exercici de la llibertat individual de les persones.

Fotos de la presentació

Presentación del libro "Morir en Libertad" - La Central