Ponència "Una mirada bioética a la pandemia y la pospandemia", a càrrec de María Casado, en el marc del Seminari intensiu d'ètica de la investigació "Problemas actuales de la bioética"

El pròxim 10 de maig de 2022, se celebra la ponència "Una mirada bioética a la pandemia y la pospandemia" ("Una mirada bioètica a la pandèmia i la postpandèmia"), que anirà a càrrec de la Dra. María Casado, titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica, fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret i directora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Aquesta ponència forma part del Seminari intensiu d'ètica de la investigació "Problemas actuales de la bioética" ("Problemes actuals de la bioètica"), organitzat cada any en el marc del Programa de Capacitació en Ètica de la Investigació per la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO) - Seu Argentina i el Fogarty International Center dels National Institutes of Health (NIH).

La Dra. María Casado exposarà com la pandèmia ha mostrat i exacerbat les desigualtats econòmiques, de gènere i racials, i com també ha ampliat la visió de la bioètica -més enllà d'allò clínic, més enllà de l'autonomia-, posant l'èmfasi en la solidaritat, les qüestions de salut pública i la necessitat d'impulsar la igualtat mitjançant polítiques públiques.
  • Dia i hora: dimarts, 10 de maig de 2022, de 14  h a 15  h (hora d'Argentina, UTC-3) / de 19 h a 20 h (hora d'Espanya, UTC+2)

• Lloc: format virtual, mitjançant la plataforma Zoom

• Assistència lliure i gratuïta amb inscripció prèvia: enviar nom, cognom, DNI, procedència institucional i nacionalitat al correu agromick@flacso.org.ar

Resta de ponències del Seminari intensiu d'ètica de la investigació:
  • Dimarts, 3 de maig: Dra. Florencia Luna "Lecciones aprendidas a partir del COVID-19"
  • Dimarts, 17 de maig: Dra. Ruth Macklin "La batalla por el derecho al aborto: ¿Hay una solución?"
  • Dimarts, 24 de maig: Dr. Eduardo Rivera López "Eutanasia y final de la vida. Problemas éticos"
  • Dimarts, 31 de maig: Dra. Sofía Salas "Consideraciones éticas respecto de la Inteligencia Artificial"