Càtedra UNESCO de Bioètica

• Universitat de Barcelona
  • Avgda. Diagonal 684,
    Facultat de Dret

Actualitat sobre la nova llei de l'eutanàsia a Espanya

El passat 24 de març de 2021, es va aprovar, a Espanya, la Llei orgànica 3/2021 de regulació de l’eutanàsia, que va entrar en vigor el 25 de juny de 2021.

Des de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), hem tractat i analitzat, a través de textos i publicacions, la disposició de la pròpia vida, l'ajuda al suïcidi i l'eutanàsia al llarg dels nostres 25 anys d'història. Moltes de les recomanacions i propostes presentades han estat recollides, precisament, en aquesta nova regulació.

Arran de l'aprovació d'aquesta important llei, elaborem i publiquem diferents materials per examinar la nova normativa, exposar les qüestions no resoltes i presentar els reptes de futur que planteja. A més, realitzem un recorregut per totes les publicacions sobre la matèria que hem elaborat al llarg de tots aquests anys, i que han tingut un impacte en la nova llei.

Podcast "Impacto y retos de la nueva regulación de la eutanasia en España a la luz del trabajo del Observatorio de Bioética y Derecho"

Amb la participació de:

Dra. Blanca Bórquez, Doctora en Dret per la Universitat de Barcelona i membre i investigadora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD).

Dra. María Casado, fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona i directora del Màster en Bioètica i Dret.

Dra. Mirentxu Corcoy, catedràtica i directora del Departament de Dret Penal de la Universitat de Barcelona i membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD).

Document "Anàlisi sobre l'impacte normatiu dels documents de l'Observatori de Bioètica i Dret relatius a l'eutanàsia i reptes de futur"

Una versió inicial d'aquest document va veure la llum l'abril de 2021. La versió actualitzada es va publicar el juny de 2021

Publicacions de l'Observatori de Bioètica i Dret sobre l'eutanàsia

Posem a la seva disposició els documents i llibres sobre l'eutanàsia que, des de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), hem publicat al llarg dels nostres 25 anys d'història. La majoria, d'accés lliure i descàrrega gratuïta:

Fa 17 anys...

Al desembre de 2003, l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) elaborava aquest vídeo amb motiu de la publicació del "Document sobre la disposició de la pròpia vida en determinats supòsits: declaració sobre l'eutanàsia".

Ja aleshores, es presentaven i desenvolupaven molts dels punts inclosos en la nova regulació, tractant-se, d'aquesta manera, d'un vídeo encara vigent i actual, tot i que hagin passat tants anys.

Veure campanya de difusió sobre la nova llei de l'eutanàsia a Espanya (15 de juny de 2021)