L'OBD ofereix accés obert al llibre "Riesgo y precaución: pasos hacia una bioética ambiental"

16.01.2018

En motiu del llançament de la Declaració de Principis Ètics en relació al Canvi Climàtic de la UNESCO del mes de novembre passat, l’Observatori de Bioètica i Dret (OBD) ofereix accés obert el llibre:

El concepte de “la societat del risc” posa sobre la taula que la producció de riquesa a través de processos industrials i tecno-econòmics està lligada a un augment de producció social del risc que, entre d’altres, implica la irreversibilitat dels desequilibris ecològics i una creixent desigualtat socioeconòmica. Fet que ha donat lloc a elevar la societat del risc a categoria analítica que implica ser tractada de forma interdisciplinària i global.

Dins d’aquest marc, el llibre “Riesgo y precaución: pasos hacia una bioética ambiental”, coordinat per Mª Jesús Buxó i María Casado, agrupa les conferències que, en motiu de la II Jornada sobre Bioètica i Medi Ambient, i com a seminari conjunt de l’Observatori de Bioètica i Dret i la Residència d’Investigadors del CSIC-Generalitat de Catalunya, es van impartir el 2003 a la seu d’aquesta última. Sota el títol “El risc ecològic: el diàleg interdisciplinari i internacional”, l’objectiu de la reunió va ser posar de manifest les implicacions bioètiques dels problemes mediambientals en un marc d’internalització de les investigacions científiques i de les polítiques ambientals. Dins d’aquest context, es van abordar els aspectes biològics, ètics, socials i legals del concepte de risc des de disciplines diverses. Remarcant, entre d’altres, l’ètica mediambiental, la responsabilitat científica, la seguretat de les generacions futures o el paper dels comitès científics. Reflexionant de forma transversal sobre les percepcions de contrast davant del risc ecològic, especialment, al parlar dels transgènics.

Si vols rebre les nostres publicacions Open Access en primícia, abans de la seva publicació en línia, subscriu-te al nostre butlletí electrònic fent clic en aquest enllaç (sense spam).

L'OBD participa de la filosofia Open Access des dels seus inicis, i treballa per proporcionar accés lliure al coneixement que es genera des del centre de recerca, amb l'objectiu de subministrar arguments i propostes que fomentin la presa de decisions lliure i informada i que contribueixin a la construcció d'una societat més transparent i democràtica.

A més, l'OBD ha reunit un fons bibliogràfic i documental sobre aquesta matèria que s'ha anat recopilant al llarg de vint anys de treball, fons que es pot consultar al CRAI UB a través del seu catàleg específic online.