Membres de l'Observatori de Bioètica i Dret participen en una proposició de llei per legalitzar l'eutanàsia

08.02.2017

El dimecres 18 de gener de 2017, el grup parlamentari Unidos Podemos-En Comú Podem-En Marea va registrar al Congrés una Proposició de Llei Orgànica sobre l'eutanàsia. L'objectiu de la proposta és legalitzar l'eutanàsia. Segons paraules de la diputada Marta Sibina, que va explicar la iniciativa en roda de premsa, "España no es un buen lugar para morir bien". Sovint les cures pal·liatives no arriben a temps o, si ho fan, no són les que la situació requeriria. Va insistir, a més, que "totes les decisions" del malalt estan "molt limitades". Portar endavant la proposta requereix canviar el Codi Penal, que actualment castiga l'eutanàsia i el suïcidi assistit.

Participació de membres de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona

En la preparació de la Proposició de Llei Orgànica sobre l'eutanàsia han col·laborat professionals experts en la matèria, entre els quals es troben Mirentxu Corcoy, Maria Casado i Albert Royes, membres de l'Observatori de Bioètica i Dret i professors del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ​​així com el president de l'Associació Federal pel Dret a Morir Dignament.