Membres de l'OBD participen en la paralització del projecte VISC+

20.07.2016

Membres de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona (UB) van participar els dies 5 i 12 de juliol en el procés de reforma del projecte VISC+, que el Parlament català va paralitzar per unanimitat el passat 30 de juny. Un cop més, l'OBD ha generat impacte en els decisors polítics i en el debat social. Les recomanacions del Grup sobre Bioètica i Big Data de salut s'han pres com a referència per al disseny del nou programa d'analítica de dades de salut català. Es constata així la incidència del treball multidisciplinari de l'OBD en la modificació de polítiques públiques i normatives en salut.

El nou projecte està obert a la participació ciutadana en aquest enllaç. En breu estarà disponible el posicionament del Grup sobre el procés participatiu i la proposta de reforma.

Al febrer de 2015 el Grup de l'OBD va alertar sobre els riscos de l'ús i la comercialització de dades personals de salut en el context de les tecnologies de dades massives (big data) amb la publicació en Open Access del Document d'Opinió "Bioètica i big data de salut: explotació i comercialització de les dades sanitàries dels usuaris de la sanitat pública ", document publicat per l'OBD amb la col·laboració del Grup de Recerca en Dret Privat, Consum i Noves Tecnologies de la UB (GREDINT).

El document, coordinat per la Dra. María Casado ―directora de l'OBD i del Màster en Bioètica i Dret, i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB―, la Dra. Maria Rosa Llàcer ―Catedràtica del Departament de Dret Civil de la UB― i la Dra. Lídia Buisan ―médica anestesista i membre del OBD―, analitza diferents models, com el VISC+ (Valorització d'informació del Sistema Sanitari Català), projecte de la Generalitat de Catalunya per posar la informació sanitària a disposició dels ciutadans, les empreses i la recerca.