María Casado participa al programa "Procastinando" de Grado Cero, parlant sobre "Bioética, derecho y sociedad"

La Dra. María Casado participa al programa de ràdio "Procastinando" de la cadena Grado Cero, un espai en el qual es difon la Filosofia, Filosofia del Dret i en general les Ciències Socials, parlant sobre el llibre "Bioética, derecho y sociedad" de la Editorial Trotta.

Resum del llibre "Bioética, derecho y sociedad":

La globalització ha comportat un context diferent per a la Bioètica. Avui els principals problemes no tenen ja tant a veure amb l'impacte de la ciència i la tecnologia com amb el dels diners, ja no se centren tant en l'autonomia dels pacients com en la justícia. La ideologia neoliberal ha comportat una desigualtat creixent en l'accés a l'atenció sanitària i als beneficis de la investigació. S'han minimitzat els mecanismes de protecció social i el «estat de benestar» s'està privatitzant. El pas de pacients a ciutadans ha derivat en la transformació dels ciutadans en consumidors i, per això mateix, les persones, grups i poblacions són ara més vulnerables que abans. Fa disset anys, la primera edició d'aquest llibre cridava l'atenció sobre les conseqüències dels impactants descobriments tecnocientífics i les seves aplicacions biotecnològiques i biomèdiques. Plantejava així la necessitat de respondre a les preguntes de novetat radical que van donar origen a la Bioètica, camp interdisciplinari on els hi hagi, ple d'interès i d'interessos, de preguntes i de respostes (freqüentment contraposades) entre les que cal triar. Ara, aquesta nova edició -revisada i augmentada- dóna compte de l'evolució tant dels problemes tractats com dels enfocaments dels seus autors.