L’Observatori de Bioètica adverteix del risc de promoure en excés la donació d’òrgans en vius - VUIT TV. 8 al dia amb Josep Cuní

20.12.2011

A Catalunya tenim la xifra més alta de trasplantaments de l’Estat i les donacions d’òrgans de persones vives no paren de créixer. En el cas dels trasplantaments de ronyó, els donants vius ja són un 27% del total.

Però coneixem els efectes secundaris de donar un òrgan?

L’Observatori de Bioètica i Dret qüestiona si s’ha de potenciar la donació en vida i, en cas que sigui així, proposa canvis en la legislació sanitària i laboral per protegir el donant. Aquest Observatori proposa, en canvi, potenciar donacions d’òrgans de cadàvers més que no pas de persones vives perquè encara no s’han estudiat prou els efectes secundaris que causa.

Per parlar-ne hem convidat Lídia Buisán, professora associada d’Ètica Mèdica de la UB i membre de l’Observatori de Bioètica i Dret de la UB; Ricardo García Manrique, professor titular de Filosofia del Dret de la UB; Juan Carlos García-Valdecasas, cap del Servei de Cirurgia General i Digestiva de l’Hospital Clínic; Lluís Guirado, nefròleg de la Fundació Puigvert i portaveu de l’OCATT.