El 27 d'octubre l'OBD presenta una Declaració sobre integritat científica en recerca i innovació responsable

18.10.2016

El 27 d'octubre de 2016, dijous, a les 19 hores, a l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona (UB), tindrà lloc la presentació de la Declaració sobre integritat científica en recerca i innovació responsable, elaborada per les Dres. María Casado i Itziar de Lecuona de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB, i les Dres. María do Céu Patrao Neves, Ana Sofia Carvalho i Joana Araújo de la Càtedra UNESCO de Bioètica de Porto, que ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Bancària "la Caixa".

Participaran a l'acte de presentació el rector en funcions de la Universitat de Barcelona, ​​la directora de la Secció de Bioètica de la UNESCO, representants de les dues Càtedres UNESCO de Bioètica de la Peníncula Ibèrica i el director de l'Àrea de Recerca i Coneixement de la Fundació Bancària "la Caixa".

La investigació duta a terme per les dues Càtedres UNESCO de Bioètica Ibèriques aporta claredat conceptual sobre el concepte d'integritat científica en un moment d'adopció de noves nomenclatures i determinació de nous objectius en la generació i transferència de coneixement des de la universitat.

Amb l'objectiu d'esdevenir un referent dels sistemes universitaris de recerca de la Península, aquesta Declaració formula regles adaptant-les al context cultural llatí i ibèric, per generar la necessària adherència per part d'investigadors i altres agents implicats en la recerca i la innovació universitària.

Està previst du a terme la roda de premsa amb els mitjans de comunicació el mateix dia 27 d'octubre al matí.

El Document estarà disponible en accés obert i en quatre idiomes (català, espanyol, portuguès i anglès) a partir del 28 d'octubre a les 12 hores en el següent enllaç: www.bioeticaidret.cat/documents.

• Data i hora: 27 d'octubre de 2016, a les 19 hrs. Edifici Històric de la Universitat de Barcelona, Sala de Juntes del Rectorat (Gran Via de les Corts Catalanes, 585, 08007 Barcelona).
  • Inscripció (assistència gratuïta, aforament limitat).
  • Contacte: 93 403 45 46 / obd.ub@ub.edu