L'OBD presenta les seves "Recomanacions per la presa de decisions ètiques sobre l'accés de pacients a unitats de cures especials en situacions de pandèmia"

27.03.2020

L'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona ha presentat aquest matí les seves "Recomanacions per la presa de decisions ètiques sobre l'accés de pacients a unitats de cures especials en situacions de pandèmia. Document de consens de l'OBD".

La proposta té l'objectiu d'orientar l'actuació dels professionals sanitaris i facilitar una presa de decisions homogènia en l'àmbit de l'atenció a pacients en situació crítica.

En aquest moment excepcional d'emergència sanitària, les necessitats de la salut pública poden justificar una limitació dels drets i preferències dels individus, però això s'ha de fer mitjançant pautes prèvies, generals i transparents.

El document està dirigit als professionals sanitaris però, també, té la intenció d'informar als ciutadans dels difícils dilemes ètics que es poden presentar als hospitals de tot el país. Una societat democràtica ha d'estar informada, ser capaç d'assumir els fets i participar en el debat social que requereix aquesta pandèmia que atravessem. És precís aprendre lliçons de solidaritat davant aquesta emergència sanitària i, una vegada es superi, proposar -i dur a terme- reformes estructurals per evitar que les presents circumstàncies puguin repetir-se.

Així mateix, l'OBD, a través de la seva Revista de Bioética y Derecho efectua aquest call for papers per un monogràfic sobre "Qüestions bioètiques de la pandèmia COVID19”, coordinat per la Dra. María Casado, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret i titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

Aquestes són algunes de les notícies publicades després de la presentació de les Recomanacions: