L'OBD ofereix accés obert al llibre "Morir en libertad"

11.04.2018

Per celebrar el 23 d'abril, dia del llibre a Barcelona, ​​i amb motiu de la XXI Edició del Màster en Bioètica i Dret i de la II Edició del Màster en Alimentació, Ètica i Dret de la Universitat de Barcelona (UB), l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) ofereix accés obert al llibre:

• "Morir en Libertad", Albert Royes (coord.), Ed. Universitat de Barcelona, 2016, 189 pp., ISBN 978-84-475-4140-9.

Aquest llibre analitza el controvertit tema de l'eutanàsia i el suïcidi assistit en determinades circumstàncies. Està dividit en dues parts, una primera on es recullen escrits seleccionats que des de 1994 l'Observatori ha publicat sobre el tema, i una segona on es reprodueixen textos i materials de EXIT-ADMD Suisse Romande, una de les organitzacions que a Suïssa faciliten l'ajuda al suïcidi en un marc legal, per donar a conèixer les finalitats i el funcionament d'aquestes entitats.

Morir en llibertat significa poder triar el moment i la manera de posar fi a la pròpia vida, amb l'ajuda de professionals de l'àmbit sanitari, quan la mort ja no és la pitjor de les alternatives. La informació i anàlisis presentades en aquest llibre, contribuiran a esclarir un debat molt distorsionat per diversos prejudicis, que afecta tant la qualitat democràtica de la societat com el ple exercici de la llibertat individual de les persones.

Si vols rebre les nostres publicacions Open Access en primícia, abans de la seva publicació en línia, subscriu-te al nostre butlletí electrònic fent clic en aquest enllaç (sense spam).

L'OBD participa de la filosofia Open Access des dels seus inicis, i treballa per proporcionar accés lliure al coneixement que es genera des del centre de recerca, amb l'objectiu de subministrar arguments i propostes que fomentin l'autonomia i la responsabilitat i que les decisions bioètiques redundin en la construcció d'una societat més transparent i democràtica.

A més, l'OBD ha reunit un fons bibliogràfic i documental sobre aquesta matèria que s'ha anat recopilant al llarg de vint anys de treball, fons que es pot consultar al CRAI UB a través del seu catàleg específic online.