L'OBD inaugura una hemeroteca digital de bioètica alimentària

13.07.2016

L'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona (UB) acaba d'inaugurar una nova iniciativa per a facilitar l'accés a la informació: una hemeroteca digital de bioètica alimentària. Aquesta hemeroteca, patrocinada pel Màster en Alimentació, Ètica i Dret UB, reuneix una selecció dels millors articles publicats a la premsa nacional i internacional al voltant del camp de l'alimentació, la gastronomia i la salut pública en el mercat global.

L'hemeroteca de bioètica alimentària, creada recentment, disposa ja d'aproximadament 100 articles, agrupats per conceptes bioètics als quals es pot accedir mitjançant un senzill sistema de paraules clau. L'hemeroteca pretén ser una eina de consulta per a estar informat sobre el camp de l'alimentació i la salut pública que, amb el temps, contindrà milers d'articles d'aquesta temàtica específica.

L'hemeroteca també està disponible en format RSS, format utilitzat per subscriure a través de lectors de notícies i rebre informació actualitzada en temps real, de manera que és fàcil i directament accessible per totes aquelles persones que facin ús d'aquest tipus de lectors de continguts.

Amb aquesta iniciativa, juntament amb les iniciatives recents d'ampliar el seu fons Open Access i la possibilitat de subscriure's al seu butlletí electrònic, l'OBD continua treballant per subministrar informació de forma dinàmica i directa, informació que fomenti l'autonomia i la responsabilitat, que permeti la presa de decisions bioètiques per construir una societat més transparent i democràtica.