La UB és una de les 100 millors universitats del món en productivitat científica, segons l’NTU Ranking

14.10.2013

La UB és l’única universitat de l’Estat que destaca entre les 100 millors universitats del món, segons el National Taiwan University Ranking (NTU Ranking) de 2013, que analitza la productivitat i l’impacte de les publicacions científiques de les 500 millors universitats del món durant el període 2002-2012. La UB, que ocupa el 89è lloc en aquesta classificació, millora així el seu posicionament en relació amb l’edició anterior, en què ocupava la posició 115.

L’NTU Ranking 2013 està liderat per les universitats de Harvard, John Hopkins, Stanford, Washington-Seattle i Califòrnia-Los Angeles, totes als Estats Units. La primera institució europea esmentada és la Universitat d’Oxford, que ocupa la novena posició en el rànquing internacional.

Aquesta classificació, publicada pel Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities, analitza un conjunt de vuit indicadors bibliomètrics basats en els Essential Science Indicators (ESI) de l’Institut per a la Informació Científica (ISI) i el Web of Science (WOS). Aquests indicadors avaluen la productivitat, l’impacte i l’excel·lència investigadora de les publicacions científiques de centres universitaris d’arreu del món.

En l’edició del 2013, la UB millora posicions en cinc de les sis àrees de coneixement que analitza el rànquing, en concret: Agricultura; Medicina Clínica; Enginyeria, Informàtica i Tecnologia; Ciències de la Vida, i Ciències Socials. La Universitat de Barcelona se situa dins del top 100 de les millors universitats en Agricultura, Medicina Clínica, Ciències de la Vida i Ciències Naturals, i és la universitat capdavantera a l’Estat en Medicina Clínica, Ciències de la Vida i Ciències Naturals.

En el rànquing per matèries, també millora la seva posició en Agricultura, Biologia Animal i Vegetal, Enginyeria Química, Ciències dels Materials, Farmacologia i Toxicologia, Química i Matemàtiques. Les matèries en què la UB és líder a l’Estat són Agricultura, Ciències dels Materials, Farmacologia i Toxicologia i Química.

Cal recordar que la UB també és l’única universitat de l’Estat que forma part del top 100 mundial —en concret, ocupa el lloc 90— en l’àrea de Clínica, Preclínica i Ciències de la Salut, de l’última edició del rànquing que edita la revista especialitzada britànica The Times Higher Education (THE).

Més informació en aquest enllaç.