La professora d’Infermeria Montserrat Busquets, reconeguda amb el màxim guardó dels Premis Infermeria i Societat 2016

06.02.2017

La professora Montserrat Busquets Surribas, del Departament d’Infermeria Fonamental i Medicoquirúrgica de l’Escola d’Infermeria de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, ha rebut el Premi Infermeria i Societat ‘A prop teu’ 2016, en reconeixement a la seva contribució a la professió infermera.

Aquest premi, el màxim guardó que atorga la Fundació Infermeria i Societat, està dedicat a les persones o institucions que fan possible el desenvolupament de la professió infermera i que contribueixen decisivament a revaloritzar-la.

Montserrat Busquets és infermera, llicenciada en Antropologia Social i Cultural i Màster en Bioètica i Dret. Treballa en l’àmbit docent des del 1983 i, des del 1990, és professora titular d’Ètica i Legislació Professional de l’Escola d’Infermeria de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB. Va ser secretària acadèmica de l’Escola d’Infermeria del 1993 al 1996 i cap de redacció de la revista Enfermería Clínica, de l’editorial Doyma, entre el 1991 i el 2003. Actualment, és vocal de la Comissió Deontològica del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona i vocal del Comitè de Bioètica de Catalunya, en representació del Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya. És membre del Patronat de la Fundació Víctor Grífols i Lucas, membre del comitè ètic de recerca clínica del Centre de Medicina Regenerativa de Barcelona (CMRB) i directora del postgrau d’Atenció Infermera en Cures Pal·liatives de la Universitat de Barcelona i l’Institut Català d’Oncologia.