Vídeo de la Jornada "El mal ús de les nostres dades sanitàries. Projecte VISC+"

La Dra. Lidia Buisán, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i professora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, va participar a la Jornada "El mal ús de les nostres dades sanitàries" sobre el Projecte VISC+, organitzada per Marea Blanca.

A la jornada, que va tenir lloc el dia 16 de setembre de 2015, es va parlar sobre el projecte VISC+, un projecte públic-privat de l'Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), per "donar valor" a les dades sanitàries dels usuaris del sistema públic català. Un conjunt de procediments amb l'objectiu final que aquestes dades puguin ser venudes.

Què passa a dia d'avui? Les dades dels usuaris de la sanitat pública a Catalunya estan centralitzats en una seu electrònica, HC3 o Història Clínica Compartida de Catalunya. Disposa de més de 8è milions de documents clínics relacionats per a tractaments informàtics, conforme allò  que es denomina el Big Data de Salut.