Jornada de treball d’una delegació del Govern del Japó a l’Observatori de Bioètica i Dret

01.03.2013

El 22 de febrer, una delegació especial del Govern del Japó va visitar l'Observatori de Bioètica i Dret - Càtedra UNESCO de Bioètica de la UB, dirigit per la professora Maria Casado i amb seu al Parc Científic de Barcelona, amb l'objectiu de consultar la situació de la recerca amb embrions humans, amb cèl·lules mare pluripotents induïdes (IPS) i la creació d'embrions quimèrics. La delegació japonesa estava constituïda pel Dr. Kazuto Kato, de la Universitat d'Osaka, que és membre del Comitè d'Experts de Bioètica del Consell per a Polítiques de Ciència i Tecnologia de l'Oficina del Gabinet del Govern del Japó, i Toshihiko Ogata i Kei Sato, subdirector i consultora, respectivament, de Mizuho Information & Research Institute.

Actualment, el Japó es troba en procés de definir les directrius bioètiques com a pas previ a establir una regulació jurídica al país. Per la seva banda, l'Observatori de Bioètica i Dret de la UB ha estat identificat com a centre de referència especialitzat en bioètica i, en particular, en els aspectes ètics i jurídics de la recerca biomèdica a tot l'Estat. Durant la visita, la Dra. Maria Casado i la Dra. Itziar de Lecuona van tractar amb la delegació japonesa diverses de les qüestions sotmeses a estudi.