Itziar de Lecuona participa a la presentació del "Pacte Digital per la protecció de les persones"

28.01.2021

El Dia Internacional de la Protecció de Dades, l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha organitzat el "Fòrum privacitat, innovació i sostenibilitat" per presentar el “Pacte Digital per la protecció de les persones.

L'acte, que s'ha celebrar a la seu de l'AEPD i s'ha retransmès en directe, ha estat inaugurat pel Ministre de Justícia, Juan Carlos Campo, i clausurat per la Fiscal General de l'Estat, Dolores Delgado. La intervenció de la directora de l'AEPD, Mar España, ha versat sobre l'Estratègia en la que s'insereix el Pacte, essent un projecte que promou un gran acord per la convivència ciutadana en l'àmbit digital. La intervenció de la Dra. Itziar de Lecuona, sotsdirectora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona, ha tractat sobre l'ètica i la privacitat en la innovació.

El Pacte inclou una sèrie de compromisos i des de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) - Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona hem participat en l'elaboració del "Compromís amb la innovació, la protecció de dades i l'ètica". Aquesta iniciativa compta amb diverses adhesions d'entitats i organitzacions que han estat representades en dues taules rodones: "La privacitat com a actiu de les organitzacions" i "El paper dels mitjans de comunicació en la violència digital".