Itziar de Lecuona participa al debat de la presentació de l'Estratègia Espanyola per la Intel·ligència Artificial en I+D+I

07.03.2019

El dilluns 4 de març de 2019 la Dra. Itziar de Lecuona, sotsdirectora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona, va participar al debat en motiu de la presentació de l'Estratègia Espanyola per la Intel·ligència Artificial en I+D+I, celebrada al Palau de Congressos de Granada.

Van participar a l'esdeveniment el president del Govern, Pedro Sánchez, el ministre de Ciència, Innovació i Universitats, Pedro Duque, i l'Alcalde de Granada, Francisco Cuenca.

La ponència principal del Dr. Luc Steels, professor ICREA de la Universitat Pompeu Fabra, va versar sobre les oportunitats i els reptes de la intel·ligència artificial al segle XXI.

A la taula rodona sobre “l'impacte econòmic i social de la IA: cap a una IA centrada en les persones”, moderada pel Dr. Ramon López de Mántaras (Director de l'Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial IIIA-CSIC y Premi Nacional d'Investigació), la Dra. Itziar de Lecuona va tractar aspectes ètics de la intel·ligència artificial. També van intervenir a la taula el Dr. Francisco Martín, CEO de l'empresa BigML, i la Dra. Asunción Gómez-Pérez, Vicerectora d'Investigació, Innovació i Doctorat de la Universitat Politècnica de Madrid.