Inauguració de l'exposició EXPONANO "Més petit que petit. La nanotecnologia a debat" - PCB

02.10.2006

EXPONANO “"Més petit que petit. La nanotecnologia a debat”" és el títol de la mostra que s'’inaugura demà 3 d'’octubre, a les 18.30 h., al vestíbul Pau Gargallo de la Facultat de Física i Química de la Universitat de Barcelona (Av. Diagonal, 647). La mostra, que es podrà visitar de 10 a 14 h. i de 16 a 20 h. del 4 d’'octubre al 15 de desembre, té com a objectiu proporcionar informació i estimular el debat entorn de la nanotecnologia i les seves aplicacions a la vida quotidiana.

L'’exposició s'’emmarca en el context del Projecte Europeu Nanodialogue en què participen nou països de la UE, –Itàlia, França, Estònia, Bèlgica, Alemanya, Regne Unit, Suècia, Portugal i Espanya, que contribueix a través del Parc Científic de Barcelona (PCB). Aquests països han desenvolupat EXPONANO on es pot trobar, juntament amb informacions de caràcter científic, opinions variades que procedeixen de diferents camps i mecanismes que recolliran les inquietuds del públic. La mostra que es pot veure ara a Barcelona és una acció del Programa "Recerca en Societat" del PCB que ha estat finançada a més pel Ministerio de Educación y Ciencia, el Departament d'’Educació i Universitats de la Generalitat de Catalunya i el Projecte Europeu Nano2Life.

A partir d’'aquesta exposició i amb l'’objectiu de dimensionar el debat, s'’organitzaran a més col·loquis amb el públic per recollir les opinions de diferents sectors socials. Els resultats obtinguts en l'àmbit local es presentaran a la Facultat de Física i Química durant el mes de desembre i, en l'àmbit europeu, en una conferència a Brusel·les durant el mes de febrer de 2007 on es presentaran les conclusions obtingudes als diferents països.