II Jornada del CEIC de l'Hospital Universitari de Bellvitge "Big data en investigació. Implicacions i conseqüències". Barcelona

El dia 21 d'octubre de 2015 té lloc, a Barcelona, ​​la II Jornada del CEIC de l'Hospital Universitari de Bellvitge "Big data en investigació. Implicacions i conseqüències".

La Dra. Itziar de Lecuona, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i professora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ​​participa a la Segona Taula Rodona de la Jornada.

El gran progrés experimentat per les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el camp del tractament de dades massives o Big Data, ha generat grans expectatives en diversos sectors d'activitat: salut i recerca biomèdica, seguretat i defensa, empresarial. Els Big Data en Salut han generat una gran controvèrsia al voltant del tractament de les dades dels usuaris dels sistemes sanitaris. En aquestes circumstàncies, un ampli debat social resulta imprescindible. A la II Jornada CEIC de l'Hospital Universitari de Bellvitge, una bona representació de diferents àmbits -Administració Sanitària, legal, periodístic, metge i investigador, Universitari, tecnologies de la informació i comunicació, usuaris de sistemes sanitaris-, oferirà respostes i plantejarà interrogants a qüestions com: Quins beneficis poden aportar els Big Data en Salut per a l'individu i la societat? ¿Les mesures de seguretat en l'entorn Big Data garanteixen l'anonimat dels subjectes? Quines implicacions ètic-legals es deriven de l'entorn Big Data?