Entrevista a Lidia Buisán: "El donant viu no hauria de ser la primera opció quan es necessita un òrgan" - EROSKI CONSUMER

03.01.2012

El donant viu necessita més protecció i que es prenguin mesures per minimitzar els riscos físics, psicològics, econòmics i socials que pot patir a causa del seu acte altruista de cedir un òrgan -un ronyó o fetge- a una altra persona. La donació de persona viva no hauria de ser mai la primera opció i, si ho fos, hauria de ser per una raó molt justificada. A més, falten estudis per conèixer els efectes que el donant viu pot tenir a llarg termini. Aquest és el plantejament del "Document sobre Trasplantaments d'Òrgans de donant viu", elaborat pel Grup d'Opinió Observatori de Bioètica i Dret (OBD), de la Universitat de Barcelona (UB) i presentat al Parc Científic de Barcelona (PCB). Ho comenta en aquesta entrevista Lidia Buisán, membre del grup multidisciplinari que l'ha redactat, professora d'Ètica Mèdica de la UB i excap de l'Àrea d'Anestesiologia, Reanimació i Tractament del Dolor de l'Hospital General de l'Hospitalet, a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona).