Entrevista a Albert Royes sobre el llibre "Morir en libertad"

27.06.2016

El Dr. Albert Royes, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret i professor del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ha estat entrevistat al diari Ara.cat. L'entrevista, motivada per la recent publicació del llibre "Morir en libertad" coordinat pel Dr. Royes, tracta sobre l'eutanàsia i el suïcidi mèdicament assistit.

Morir en llibertat significa poder triar el moment i la manera de posar fi a la pròpia vida, amb l'ajuda de professionals de l'àmbit sanitari, quan la mort ja no és la pitjor de les alternatives. Sense entrar en el debat sobre què són la vida bona i la bona mort, l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona ha advocat sempre per la despenalització de l'eutanàsia i el suïcidi assistit en determinades circumstàncies, com a drets fonamentals que l'Estat hauria de garantir als ciutadans. Així es reflecteix en els escrits que l'OBD ha publicat sobre el tema des de 1994 fins a l'actualitat, reunits a la primera part d'aquest volum. D'altra banda, en la segona part es reprodueixen textos i materials de EXIT-DMD Suisse Romande, una de les organitzacions que a Suïssa faciliten l'ajuda al suïcidi en un marc plenament legal, amb la voluntat de donar a conèixer els fins i el funcionament d'aquestes entitats. La informació que ofereix "Morir en libertad" contribuirà sens dubte a aclarir les bases d'un debat, molt distorsionat per prejudicis de tot tipus, que afecta tant la qualitat democràtica de la societat com al ple exercici de la llibertat individual.