Entregats els certificats del segell de qualitat en edició acadèmica CEA-APQ, obtinguts en la convocatòria de 2018

19.09.2018

Els responsables de les 10 col·leccions publicades per editorials universitàries i científiques espanyoles que han obtingut el segell de Qualitat en Edició Acadèmica-Academic Publishing Quality (CEA-APQ) a la segona convocatòria, han recollit el certificat que acredita la seva obtenció en una cerimònia celebrada ahir al matí a la seu de l’ANECA a Madrid.

L’entrega, a la qual han acudit rectors, vicerectors, editors i directors de les col·leccions distingides, ha estat presidida per José Arnáez Vadillo, director de l’ANECA; Pilar Rico Castro, responsable de la unitat d’accés obert, repositoris i revistes de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT); Ana Isabel González, presidenta de la UNE; i Luís Pastor, responsable de Relacions Institucionals de la UNE.

L’acte, en el qual han intervingut desenes d’oradors, s’ha convertit en una defensa de la monografia com a mitjà per difondre el coneixement, resultat de la investigació que es genera en els campus espanyols, “labor absolutament essencial per les universitats”, han coincidit en assenyalar els que han intervingut. “Requereix molt temps fer un llibre. Però el llibre no només hi ha coneixement, sinó saviesa. I la consolidació d’un saber és molt difícil que estigui en un article” ha subratllat Antonio Ariño Villaroya, vicerector de Cultura i Esports de la Universitat de València, que ha agraït a tots aquells professors que en aquests moments estan treballant en un llibre, tot i sabent que la seva feina no serà reconeguda fins d’aquí molt temps.

Col·leccions certificades
El segell de qualitat en edició acadèmica CEA-APQ és una distinció que en la pràctica implica un reconeixement de la qualitat científica i editorial de les 10 col·leccions que l’han obtingut, a l’haver superat favorablement els requisits de qualitat informativa, política editorial, processos editorials, reputació i prestigi que exigeix.

Promogut per la Unión de Editoriales Universitarias Españolas (UNE) i avalat per l’Organismo Autónomo Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA) i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia (FECYT), té com a objectiu reconèixer les millors pràctiques dins de l’edició universitària espanyola i convertir-se en un signe distintiu que, tant les agències d’avaluació de l’activitat investigadora com la comunitat acadèmica i científica, puguin identificar fàcilment. Pretén igualment ser una via per a promoure i estimular la qualitat en l’edició acadèmica.

Les deu col·leccions que l’han obtingut són les següents

Les deu col·leccions que han superat amb èxit el procés d'avaluació mantindran el segell i, per tant, el reconeixement de la seva qualitat científica i editorial per un període de cinc anys a comptar des de la resolució definitiva de la convocatòria, realitzada el 6 de juliol de 2018.