Eleonora Lamm, jutge convidada per jutjar la multinacional Monsanto

19.10.2016

La Dra. Eleonora Lamm, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona (UB), participa els dies 15 i 16 d'octubre al Tribunal de la Haia com a jutge en el cas Monsanto. L'advocada argentina, Màster en Bioètica i Dret i doctora en Dret per la UB, investigadora del Consell Nacional d'Investigacions Científiques i Tècniques d'Argentina i en l'actualitat sotsdirectora de Drets Humans de la Suprema Cort de Mendoza, serà un dels cinc jutges convidats per jutjar la multinacional Monsanto acusada de "ecocidi".

El Tribunal Monsanto es forma el divendres 14 d'octubre de 2016 a l'Haia, Països Baixos. Les audiències del Tribunal tindran lloc els dies 15 i 16 a l'Institut d'Estudis Socials (ISS). Cinc jutges de renom internacional, entre els quals es troba Eleonora Lamm, escoltaran 30 testimonis i experts dels 5 continents.

L'objectiu del Tribunal és donar una opinió legal sobre el dany al medi ambient i la salut causats per la multinacional Monsanto. Això es sumarà al debat internacional per a incloure el delicte de ecocidi en el dret penal internacional. També li donarà a la gent de tot el món un arxiu legal ben documentat que serà utilitzat en demandes contra Monsanto i empreses químiques similars.