El fons especialitzat de l’Observatori de Bioètica i Dret es pot consultar al CRAI de la UB

26.11.2014

L’Observatori de Bioètica i Dret de la UB (OBD) ha reunit un fons bibliogràfic i de documentació sobre aquesta matèria que s’ha anat recopilant al llarg de vint anys de treball. S’hi troben des de les obres clàssiques en aquesta disciplina fins a informes de comitès de bioètica de diversos països sobre un ampli ventall de temàtiques relacionades amb aquest camp. Ara, l’OBD ha cedit el fons al Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació (CRAI- UB), que n’ha creat un catàleg específic per consultar-lo en línia. Així mateix, el públic pot consultar-lo directament a la Biblioteca de Dret, on s’ha destinat un espai específic propi, també concebut com a àrea de treball per a professors i investigadors que formen part del programa especial d’intercanvi de recerca i docència de l’OBD, amb el suport de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

El fons, integrat per més de mil llibres i altres documents, com ara articles especialitzats i informes cientificotècnics, comprèn obres no només de l’Estat sinó també d’altres països, amb una especial aportació iberoamericana. La col·lecció es va començar a configurar a l’entorn del màster de Bioètica i Dret de la UB, que enguany arriba a la vintena edició (1994-2004) i que parteix d’una concepció de la bioètica vinculada als drets humans reconeguts internacionalment.

Creat l’any 1995, l’Observatori de Bioètica i Dret és un centre interdisciplinari de recerca, docència i transferència de coneixement per analitzar les implicacions ètiques, jurídiques i socials de la biotecnologia i la biomedicina. Des del 2007, està vinculat a la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona, l’única d’aquesta temàtica a l’Estat i que forma part del reduït grup de nou càtedres UNESCO de Bioètica arreu del món.

Consulteu el fons en aquest enllaç.