El Dr. Luis Muñoz Fernández nomenat membre titular del Col·legi de Bioètica, A.C.

23.01.2017

El Dr. Luis Muñoz Fernández, antic alumne del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona (XVI edició), ha estat nomenat membre titular del Col·legi de Bioètica, A.C. Des de l'Observatori de Bioètica i Dret i des del Màster, felicitem al Dr. Muñoz per aquest destacat nomenament, que reconeix la seva trajectòria i experiència com a metge, especialitzat en aspectes bioètics, i que permetrà estrènyer llaços entre dues institucions que segueixen una línia similar de pensament i acció.

El Col·legi de Bioètica, A.C. té la seva seu central a Mèxic i és una associació civil, multidisciplinària, laica i no governamental que està formada per acadèmics experts en els seus camps del coneixement. El seu objectiu és difondre informació real, actualitzada i pertinent sobre els diferents problemes bioètics de la ciència contemporània, al marge de sectarismes, interessos polítics o posicions ideològiques o religioses.

Així mateix, els informem que el Dr. Muñoz va publicar el dia 9 de gener una columna al Heraldo d'Aguascalientes titulada "Adueñarse del destino" en què afirma que les noves tècniques d'edició genòmica, particularment la tècnica CRISPR/Cas9, reescriuran la història de la nostra vida i la dels nostres descendents. Davant la incertesa ètica, social i legal que pot causar l'aplicació d'aquesta nova tècnica, el Dr. Muñoz remarca l'oportuna publicació del Document sobre bioètica i edició genòmica en humans d'investigadors de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.