El dia 3 de novembre Antoni Comín imparteix una Conferència a la Facultat de Dret sobre el dret a la salut i la desigualtat social

26.10.2016

El dia 3 de novembre de 2016 Antoni Comín, Conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, imparteix la Conferència "El dret a la salut i la desigualtat social".

L'acte, que tindrà lloc a les 19 hores a l'Aula Magna de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, ​​serà presentat i moderat per Ricardo García Manrique, Professor Titular de Filosofia del Dret de la Universitat de Barcelona, ​​i la seva obertura serà realitzada per Xavier Pons, Degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, ​​i Maria Casado, Directora de l'Observatori de Bioètica i Dret, del Màster en Bioètica i Dret i Titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona.

La conferència tracta sobre la declarada pretensió de que tot dret fonamental és la reducció de la desigualtat social. Per això, el reconeixement constitucional i estatutari de la salut com un dret fonamental ha de condicionar la manera en què es gestionen i distribueixen els recursos sanitaris disponibles en una comunitat, amb la finalitat que la reducció de la desigualtat social sigui efectiva. Com ha d'articular-se aquesta vocació igualitària en el marc d'una economia de mercat que permet la prestació privada de serveis sanitaris?

La conferència està organitzada per l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) - Càtedra UNESCO de Bioètica de la Universitat de Barcelona, ​​i s'emmarca en el projecte d'investigació "Transferencias de material biológico de origen humano: aspectos sociales, jurídicos y bioéticos". Ref. DER2014-57167-P. Ministeri d'Economia i Competitivitat.