Doctorant de la línia de Bioètica i Dret rep el Premio Literario Casa de las Américas 2016

16.02.2016

El Dr. Diego Falconí Travez, doctorant de la línia de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ha estat guardonat amb el "Premio Literario Casa de las Américas 2016", en la seva categoria d'Assaig, pel seu treball titulat "De las cenizas al texto. Literaturas andinas de las disidencias sexuales en el siglo XX. En ell, aborda com a estudis de cas la literatura "queer" de cinc escriptors llatinoamericans: Pablo Palacio, Adalberto Ortiz, Fernando Vallejo, Jaime Bayly y Julieta Paredes.

Els jutges del jurat van destacar "la rellevància de la seva contribució a les discussions teòriques sobre sexualitat i poder i per la seva particularitat d'aquestes discussions en la lúcida lectura dels textos literaris".

El premi "Casa de las Américas" és un dels més importants guardons de la llengua castellana instituït en 1960.