Càtedra UNESCO de Bioètica

• Universitat de Barcelona
  • Avgda. Diagonal 684,
    Facultat de Dret

Disponible en accés obert el llibre "Gestación por sustitución. Ni maternidad subrogada ni alquiler de vientres" d'Eleonora Lamm

29.04.2021

Ja està disponible en accés obert el llibre "Gestación por sustitución. Ni maternidad subrogada ni alquiler de vientres" d'Eleonora Lamm, doctora en Dret per la Universitat de Barcelona, ​​sotsdirectora de Drets Humans a la Suprema Cort de Justícia de Mendoza (Argentina), i consultora de Bioètica i Ètica de les Ciències de la UNESCO.

Publicat per Edicions de la Universitat de Barcelona, ​​aquest llibre aprofundeix en el gran número de qüestions i plantejaments no només legals, sinó també ètics, que la gestació per substitució planteja.

Presta la dona gestant un consentiment veritablement informat? Provoca la gestació per substitució efectes psicològics en el/la nen/a? La compensació deriva irremeiablement en l'explotació de les dones? Ha d'acceptar-se que la gestació per substitució sigui practicada amb fins comercials o només de manera altruista? Com s'han de resoldre els conflictes d'interessos que puguin sorgir entre les parts?... La Dra. Lamm, amb un ampli coneixement en el tractament de la temàtica des de la perspectiva jurídica, desenvolupa i respon totes aquestes qüestions, i moltes més, en aquest treball.

A més de la terminologia, els orígens, les diferents teories per determinar la maternitat/paternitat i altres aspectes, aquest llibre fa especial èmfasi en la regulació de la gestació per substitució, exposant la gran quantitat de jurisprudència nacional i internacional que existeix al respecte i els problemes derivats de la manca de regulació, per finalitzar amb una proposta en aquest sentit.

Aquesta publicació forma part de la Col·lecció de Bioètica de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona, ​​amb el segell de Qualitat en Edició Acadèmica (CEA-APQ). Pot accedir a la resta de llibres de la col·lecció aquí.