Curs "Trafiquem amb el cos humà? Reflexions des de la bioètica". Barcelona

Entre els dies 13 i 17 de juliol de 2015 s'imparteix el Curs "Trafiquem amb el cos humà? Reflexions des de la bioètica", organitzat als Juliols de la Universitat de Barcelona, coordinat per la Dra. Itziar de Lecuona, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Com funciona la donació d’òvuls? Quantes vegades es poden donar? És possible gestar un fill per a altres persones? Es pot emmagatzemar la sang del cordó umbilical per a ús propi? Per a què serveix? Què són les tecnologies big data i com ens afecten? Les dades sanitàries es poden explotar i comercialitzar? Com funciona la donació d’òrgans i teixits per a trasplantament? Què és el turisme de trasplantaments? Com funciona la recerca amb voluntaris sans o malalts? Quin és l’estat de les teràpies amb cèl·lules mare? Totes aquestes pràctiques han de tenir un preu? Hi ha compensacions o pagaments encoberts? Les persones prenen decisions autònomament? Què hi ha de bo i de dolent en totes aquestes transferències?

Aquest curs analitza les implicacions (bio)ètiques, jurídiques i socials de la creixent mercantilització del cos humà i les seves parts i com progressivament l’altruisme, que permet determinades intervencions en el cos humà, dóna pas a una dinàmica mercantilista que afecta negativament els drets i interessos de les persones.

Beques

La Universitat de Barcelona ha convocat, gràcies a la col·laboració de les empreses Autoescola Freedom i Securitas, cent ajuts per estudiar un curs d’Els Juliols en l’edició de 2015. S’adrecen a estudiants de grau, enginyeria, màster o doctorat matriculats a la Universitat de Barcelona durant el curs 2014-2015, i consisteixen en una rebaixa de 70 euros sobre el preu del curs.

Els interessats han de formalitzar la matrícula del curs entre el 18 i el 22 de maig, per Internet o presencialment, i sol·licitar l’ajut entre el 18 i el 26 de maig a la unitat de Beques i Ajuts a l’Estudiant – Beques de col·laboració (Pavelló Rosa).