Conversa "Se vende cuerpo: ¿es legítimo el comercio con biomateriales humanos?"

El 27 de maig de 2021, se celebra la conversa "Se vende cuerpo: ¿es legítimo el comercio con biomateriales humanos?" ("Es ven cos: és legítim el comerç amb biomaterials humans?"), organitzada per Herder Editorial arran de la publicació del llibre de Ricardo García Manrique "Se vende cuerpo. El debate sobre la venta de órganos" ("Es ven cos. El debat sobre la venda d'òrgans").

Els avenços en medicina, biotecnologia i reproducció assistida obren, cada vegada amb més rellevància, el debat sobre el comerç de biomaterials humans. ¿S'hauria de permetre un mercat d'allò que és corporal per contribuir a la millora de la salut de moltes persones o facilitar la seva autonomia reproductiva? O això podria comportar altres problemes i qüestions ètiques més importants?

Sobre aquest tema conversaran la Dra. Itziar de Lecuona, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret i professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona; ​​i el Dr. Ricardo García Manrique, Catedràtic de Filosofia del Dret de la Universitat de Barcelona, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret, part del Grup de Recerca Consolidat "Bioètica, Dret i Societat" de la Generalitat de Catalunya, i autor del llibre en qüestió "Se vende cuerpo. El debate sobre la venta de órganos" ("Es ven cos. El debat sobre la venda d'òrgans").