II Congrés de l'Associació de Bioètica i Dret a Llatinoamèrica "Pandèmia, vacunes i desigualtat"

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"2735","attributes":{"alt":"","class":"media-image","style":"width: 540px; height: 304px;"}}]]

L'11 i el 12 de novembre de 2021, se celebra el II Congrés de l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) a Llatinoamèrica "Pandemia, vacunas y desigualdad" ("Pandèmia, vacunes i desigualtat"); en obert, de forma gratuïta, per a alumnes (antics/gues i actuals) del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Les ponències aniran a càrrec de:
  • La Dra. Itziar de Lecuona, directora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i professora del Màster en Bioètica i Dret i del Departament de Medicina de la Universitat de Barcelona; amb la ponència "Investigación y bioética en tiempos de pandemia" ("Investigació i bioètica en temps de pandèmia"), dijous, 11 de novembrea les 17h (hora d'Espanya); i a les 11h (hora de l'Equador).
  • El Dr. Fernando José García López, president del Comitè d'Ètica de la Investigació de l'Instituto de Salud Carlos III (ISCIII), investigador i col·laborador de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), i professor del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona; amb la ponència "Ética y salud pública en tiempos de pandemia" ("Ètica i salut pública en temps de pandèmia"), divendres, 12 de novembre, a les 17h (hora d'Espanya); i a les 11h (hora de l'Equador).

A més de les ponències, se celebrarà la Reunió General d'alumnes i antics/gues alumnes del Màster en Bioètica i Dret (dijous, 11 de novembre, a les 18:30h, hora d'Espanya), que coordinarà la Dra. María Casado, fundadora de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD), titular de la Càtedra UNESCO de Bioètica i directora del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona; i clausurarà el Dr. Fernando Estévez, catedràtic de la Facultat de Ciències Mèdiques i coordinador de la Càtedra de Bioètica de la Universidad de Cuenca, investigador de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) i professor del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona.

Aquesta reunió servirà per promoure l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) a Llatinoamèrica, fomentar la col·laboració i cooperació entre ex-alumnes, i posar en comú les iniciatives que s'estan duent a terme en els diferents països.

Suposa, així, la segona trobada d'aquestes característiques; la primera es va celebrar a Mèxic el març de 2018. Amb la intenció de potenciar la presència de l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) a Llatinoamèrica, aquestes reunions d'ex-alumnes es continuaran convocant periòdicament a diferents localitzacions.

L'ordre del dia de la Reunió General serà el següent:
  • Salutacions i presentacions
  • Objectius: A. Fomentar el coneixement i cooperació entre ex-alumnes del Màster en Bioètica i Dret / B. Impulsar l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) a Llatinoamèrica / C. Potenciar el suport mutu segons criteris de proximitat geogràfica i/o d'interessos professionals bioètics / D. Promoure la incorporació i el treball d'ex-alumnes del Màster en Bioètica i Dret als Comitès dels diferents països i regions
  • Propostes de futur i llançament d'una 3ª Reunió General. Candidatures possibles
  • Torn obert de paraules
  • Clausura

El Congrés de l'Associació de Bioètica i Dret (ABD) a Llatinoamèrica s'organitza en el context de les jornades "La medicina: una realidad en medio de la pandemia" ("La medicina: una realitat enmig de la pandèmia"), organitzades per la Universidad de Cuenca (Equador), amb el suport de l'Observatori de Bioètica i Dret (OBD) de la Universitat de Barcelona, ​​i coordinades pel Dr. Fernando Estévez.

Els/les membres de l'ABD i alumnat (antic i actual) del Màster en Bioètica i Dret de la Universitat de Barcelona podran, també, accedir a la resta de sessions i activitats (que pot consultar en el següent cartell), prèvia inscripció i tant de manera presencial com virtualment. Per inscriure's a les sessions, cal escriure al correu abd@ub.edu.

[[{"type":"media","view_mode":"media_original","fid":"2714","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"1141","style":"font-size: 13.008px; width: 340px; height: 485px;","width":"800"}}]]

• Data: 11 i 12 de novembre de 2021
  • Lloc: presencial (a la Universidad de Cuenca, Equador) i online

• Inscripcionsels/les alumnes (antics/gues i actuals) del Màster en Bioètica i Dret rebran els enllaços per connectar-se a les ponències i la Reunió General. Per a qualsevol dubte, poden contactar en el correu abd@ub.edu.​​