Conferència "Democràcia i diversitat religiosa". Barcelona

El dia 27 de maig de 2015 té lloc la Conferència "Democràcia i diversitat religiosa", a càrrec de Charles Taylor, catedràtic de Filosofia de la Universitat McGill de Montreal i un dels principals referents internacionals en l'àmbit de la teoria política, la filosofia moral i la filosofia de les ciències socials. Organitza la conferència el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).

Les societats occidentals han viscut un procés creixent de pluralisme religiós i espiritual que es deu, en bona mesura, al desenvolupament de les llibertats individuals i també a les migracions. Tot això fa que el rol dels estats seculars a Occident hagi canviat radicalment: cada vegada més han de fer front a la gestió d'una societat en què l’espiritualitat, religiosa o no, és molt diversa. Alguns països occidentals han estat lents a adonar-se d’aquesta nova realitat, cosa que ha tingut conseqüències negatives i, a vegades, perilloses.