Col·loqui "Salut Global", en el marc de la VII Festa de la Ciència organitzada per la Universitat de Barcelona

El pròxim 27 de maig de 2021, se celebra el col·loqui "Salut Global", en el marc de la VII Festa de la Ciència organitzada per la Universitat de Barcelona.

Què és la salut global? És possible assolir un estat complet de benestar físic, mental i social arreu del planeta? L’actual crisi sanitària, derivada de la pandèmia de COVID-19, ha posat de manifest com els problemes sanitaris d’una part concreta del món es poden expandir ràpidament a la resta.

En aquest col·loqui, es parlarà de salut global de manera transversal, i es debatran qüestions com si aquesta pandèmia és una manifestació real de com de globalitzats estan els problemes de salut, o si les pandèmies afecten de la mateixa manera a tots/es els/les habitants del planeta.

Exercirà de moderadora del debat la Dra. Gemma Marfany, delegada del rector per a la divulgació científica, membre de l'Observatori de Bioètica i Dret, i professora del Màster en Bioètica i Dret. També hi intervindran Enoch Albertí, del Departament de Ciència Política, Dret Constitucional i Filosofia del Dret; Rosina Gironès, del Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística; i Antoni Plasència, director general de l’Institut de Salut Global de Barcelona.